یک استاد دانشگاه:

مسائل فرهنگی دانشجویان رها شده است | دانشگاه ایرانی نباید بستر توسعه تفکر غربی شود

یک استاد دانشگاه بر لزوم تامین درست نیاز‌های فکری و فرهنگی و سیاسی دانشجویان تاکید کرد و گفت: وزارت علوم و دانشگاه‌ها نفش مهمی در این زمینه دارند. 
یک استاد دانشگاه بر لزوم تامین درست نیاز‌های فکری و فرهنگی و سیاسی دانشجویان تاکید کرد و گفت: وزارت علوم و دانشگاه‌ها نفش مهمی در این زمینه دارند. 
کد خبر: ۱۴۳۴۶۷۸

محمد صادق کوشکی در گفتگو با جام جم آنلاین به بهانه روز دانشجو گفت: امروز فقدان منابع درست تامین نیاز‌های فکری و فرهنگی و سیاسی برای دانشجویان عملاً فرصتی را ایجاد کرده است تا دشمنان از طریق رسانه‌های بیگانه بخشی از این کار را بر عهده بگیرند. 

وی ادامه داد: دانشجوی ایرانی با سرمایه ایرانی در دانشگاه ایرانی تحصیل می‌کند، اما تغذیه فکری و روحی آن‌ها از طریق برخی رسانه‌هایی است که از طریق برخی از جمله رژیم صهیونیستی تامین مالی می‌شوند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به این ترتیب دانشجویی که سرمایه ملی است از نظر فکری و فرهنگی در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که آن رسانه‌ها می‌خواهند، یعنی نقطه تقابل با نظام.

کوشکی گفت: در این زمینه راهکار این است که نظام همانطور که برای تحصیل هر دانشجویی در مقطع کارشناسی حداقل ۵۰۰ میلیون هزینه می‌کند چرا برای تغذیه فکری و ذهنی این دانشجو در مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی اتفاقی صورت نمی‌گیرد؟ و تامین این هزینه‌ها را به دشمنان می‌سپاریم.

کوشکی ادامه داد: در دانشگاه‌ها برای جسم دانشجو هزینه می‌کنیم، اما برای خوراک ذهنی وی هزینه‌ای نمی‌شود؟

وی افزود: باید برای تغذیه روحی دانشجویان باندازه تغذیه جسمی آن‌ها کار صورت گرفته و دانشگاه‌ها و وزارت علوم آن را تقویت کنند.

وی گفت: گویا مسئله فکری و روحی دانشجویان رها شده است و وزارت علوم و دانشگاه‌ها آن را جزو وظیفه خود نمی‌دانند و این پدیده یعنی تغذیه روحی و فکری دانشجویان متولی قدرتمندی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها